Decizii turcești pe teritoriul românesc


Privind evenimentul, se ridică două întrebări. Muftiul reprezintă interesele statului turc sau ale celui român? Autoritățile române acceptă această situație?

Comunitatea musulmană din Dobrogea se bucură de toate drepturile și libertățile legale. Nu a existat în istoria contemporană niciun impediment din partea statului sau a altor minorități de a aduce prejudicii acestei comunități. Mai mult, Dobrogea a ajuns să fie dat exemplu de conviețuire pașnică, multiculturală.

index3

În fotografie sunt mai mulți Muftii din Balcani, chemați de statul turc la un miting de susținere al lui Erdoğan.

Muftiatul Cultului Musulman din România în colaborare Ataşatul pentru Servicii Religioase si Consulatul General al Republicii Turcia la Constanţa  organizează în data de 18 noiembrie 2019 ora 18:00 la Centrul Multifuncțional Educativ pentru Tineret „Jean Constantin” o suită de manifestări cultural religioase, prilejuită de celebrarea anuală a sărbatorii “Săptămâna Naşterii Profetului Muhammed (PbuH)”.

Victor-Opaschi

În fotografie, Victor Opaschi, consilier prezidențial în timpul lui Ion Iliescu și apoi Secretar de Stat pentru Culte. ( un înțelegător al doctrinei neo otomaniste)

La acest eveniment, reprezentantul Statelor Unite care a mers să-și țină discursul (nu cred ca a aterizat acolo din neant) a fost dat jos de pe scenă de Consulul Turciei în prezența lui Victor Opaschi, reprezentantul guvernului României.

Știm că Turcia consideră Dobrogea, o zonă sub influența sa. Autoritățile noastre ce au făcut? Secretarul de stat de la Departamentul Cultelor, prieten cu Muftiul, a ignorat gestul. În fond, între prietenia cu Turcia și relațiile cu americanii, uitând de echilibrul fișei postului, pentru Victor Opaschi a primat ”baclavaua” turcească!

Câteva rânduri scrise cu ceva vreme în urmă, sunt de actualitate:

Într-un interviu acordat unui realizator din Turcia, Muftiul din România vorbește despre Unitate. Prin prisma laturii religioase este primordial ca acesta să caute unitatea, toleranța, dialogul, bunătatea, crearea unor punți religioase în cadrul actual al statului român. Doar că, Muftiul Iusuf Murat declară că Unitatea de care se bucură cultul musulman din România se datorează ambasadei statului turc și consulatului. Nu statului român, nu românilor, nu dobrogenilor, nu colaborării cu secretariatul de stat pentru culte. Se datorează turcilor unitatea minorității turco-tătare!

Pentru că această minoritate se unește sub acoperișul ambasadei și consulatului turc  declară acesta. TIKA, Centrul Cultural turc Yunus Emre, Muftiatul, toate se adună sub acoperișul ambasadei turce. Iar aceasta îi reprezintă, după spusele reprezentatului cultului musulman.

Noi aici în străinătate (adică în România) ne bazăm pe Turcia! Noi căutăm refugiu în Turcia, la ambasador și consul. Cu alte cuvinte, această declarație reprezintă o jignire la adresa statului român cât și a musulmanilor de bună credință. Faptul că România este un stat apreciat pentru toleranță, pentru relația cu minoritățile nu mai reprezintă de mult o știre. Avem un președinte care aparține unei minorități, avem și am avut miniștri din alte minorități, toate minoritățile se bucură de aceleași drepturi ca și românii. Cu toate acestea, pentru Muftiul Iusuf Murat nu este suficient. Acesta se simte străin în România dar nu pleacă ci își dorește să fie sub acoperișul ambasadei. Poate ar trebui să explice acest interviu cât și relația specială cu Turcia.

Mai mult, în România, la moscheile importante sunt aduși imami din Turcia cu un mandat pe cinci ani. Oare statul român, că Muftiatul se pare că nu, găsește normală această situație prin care un imam turc să vină în România să predice musulmanilor români? Oare domnului secretar de stat de la Culte, i se pare normală această situație? Unde este acea unitate de care ne vorbește tânărul nostru Muftiu?

Despre ce fel de Unitate este vorba când domnia sa participă la ”întruniri cu Muftii din Balcani sub îndrumare Diyanetului”. Cu alte cuvinte Turcia, prin Diyanet, coordonează aceste întâlniri, se discută, se fac propuneri, eventual se caută soluții pentru extinderea neootomanismului turc. Tot după aceste întâlniri, Muftii cer construirea unor moschei statului turc. Coordonați de Diyanet, sprijiniți de TIKA, în Balcani Turcia își face simțită prezența deocamdată prin moschei. De prisos să mai spun câte moschei sunt construite în Balcani cu sprijin turcesc.

Printr-o analogie cu ortodoxismul, când preoții români se roagă pentru foștii noștri conducători, pentru ctitorii români, pentru cei care s-au sacrificat pentru țară, imamii turci împreună cu enoriașii lor români de etnie turco – tătară pentru care ctitori, sau conducători se roagă? Pentru un Sultan sau pentru un voievod, pentru președintele român sau cel turc?

Din întâmplările din ultima perioadă cât și din declarațiile oficialilor cu privire la construirea Moscheei din București dar și la raporturile Cultului Musulman cu Turcia reiese clar că Muftiul este într-o gravă eroare. Este reprezentantul unui cult din România, deține o funcție de demnitate publică în România dar se comportă ca angajatul statului turc. De la acesta a plecat cererea de construcție a moscheii din București, de la acesta au plecat declarațiile de mai sus.

Așa cum vedeți în imaginile alăturate, la ultima vizită a președintelui turc în România acesta îi raporta acestuia probabil stadiul moscheei cât și modalitățile prin care aceasta se poate construi. După data de 15 iulie când a avut loc acea tentativă de lovitură de stat în Turcia în urma căruia președintele Erdoğan și-a consolidat puterea.

La marele miting de susținere din 7 august 2016, Muftiul nostru s-a dus să-l susțină pe președintele turc. Și nu în calitate de persoană privată ci în calitate de Muftiu. Domnului secretar de stat, Victor Opaschi i s-o părut și de această dată, un lucru ordinar. Sau autorităților statului român?

index2 index5