Societatea de azi pare că și-a pierdut reperele. Cei care nu sunt de acord cu multe dintre ideile guvernanților (mă număr și eu printre aceștia) nu protestează doar individual, în grupuri, în stradă, piață, pe rețelele de socializare, în mass-media etc ci țin să-și folosească funcțiile pentru a putea face acest lucru.
Un actor foarte bun, Marius Manole a ținut să critice guvernul pe scena unui teatru. Poate că spectatorii nu au venit la un spectacol să audă ideile sale despre OUG 114 sau OUG7 ci au venit să vadă o piesă de teatru. Cu siguranță ar fi putut închiria o sală, anunța o comunicare despre OUG 7 sau care ar fi dorit iar cei dornici ar fi venit să-l asculte. Altă instituție de teatru, prin directorul ei anti PSD după anii 1990, (înainte făcând parte din conducerea FSN), întâmplător sau nu, am văzut actori protestând. Dar nu în locuri publice ci la locul de muncă!
Ieri a urmat Universitatea București. Un grup de profesori strânși în jurul rectorului au protestat față de OUG 7. Nu contest ideile lor, poate printre protestatari au fost și profesori de la facultatea de drept dar eu în fotografii am recunoscut profesori de la alte facultăți care nu au legătura cu specializarea în cauză.
Ceea ce vreau să subliniez este că mulți dintre protestatari au ocupat, ocupă sau vor ocupa funcții politice iar calitatea de profesor îi ajută să tragă un semnal în mass-media. Poate că Universitatea București nu este conducerea acesteia, poate că în Universitatea București sunt profesori apolitici sau profesori care au opinii dar nu la catedră sau în perimetrul Universității.
Folosirea unei entități științifice (UB) în scopul atingerii unor obiective personale arată determinarea ”democratică” a celor care azi păstoresc destinele acestei Universități.
P.S. Mi-ar fi plăcut să văd un semnal al UB despre legea educației, dacă sunt de acord, dacă au depus amendamente în comisia de Educație, despre dezvoltarea procesului educativ, despre atragerea de fonduri privind cercetarea, despre creșterea calității educației, prin atragerea de studenți străini, dezvoltarea de parteneriate etc.