"Să gândești este dificil.
De aceea majoritatea oamenilor judecă."
Carl Jung

IONUT COJOCARU

2012 / 24 octombrie

Un pod dunărean în Balcani

Carnet de istoric

Doi ani i-au trebuit lui Apolodor din Damasc să ridice celebrul pod peste Dunăre care a contribuit decisiv la succesul celei de-a doua invazii romane în Dacia. Anghel Saligny a terminat în cinci ani sistemul de poduri de cale ferată ce traversează Dunărea între Feteşti şi Cernavodă, operă de artă inginerească, cea mai grandioasă din Europa la momentul inaugurării şi care a funcţionat neîntrerupt din 1895. În 2012 se împlinesc doisprezece ani de când România şi Bulgaria se căznesc să depăşească dificultăţile financiare şi birocratice pe care le-a ridicat proiectul podului care va lega Vidinul de Calafat şi care deja înregistrează o întârziere de ….multe  luni. În tot acest timp, declaraţiile oficiale au curs… cât Dunărea.

Acest pod daca ar fi fost construit oriunde in Europa nu ar fi durat mai mult de 1-2 ani. Doar ca, fiind intr-o zona balcanica trebuia construit intr-o maniera proprie. Prostia care-i caracterizeaza pe politicienii romani atinge cote perfectioniste. Taraganarea lucrarilor  de orice fel pare un fel de scop politic romanesc, fie ca sunt drumuri, autostrazi, cladiri, poduri, etc Mai mult, ce pare de neinteles este ca si guvernul USL-ist mosteneste guvernul Boc la taieri de panglici.

INFOGRAFIC. CONSTRUCTIE POD DUNARE, VIDIN - CALAFAT

Lui Victor Ponta ii place sa inaugureze. A3, nefinalizata dar inaugurata, o parte din A2 in vara, astazi podul de la Calafat, aproape finalizat, circulabil din 2013 dupa spusele politicienilor. Dar premierul o sa fie la Calafat sa inaugureze in avans podul Calafat-Vidin. Cu un discurs de opozitie o sa promita inflorirea florei si faunei, alaturi de latura economica a zonei. Desigur nu o sa vorbeasca despre taxa de pod, ilegala dupa legile UE, dar folosita ca deficit de comunicare intre Bruxelles si Bucuresti. Ca in ultima vreme, politicienii sunt foarte activi cand vine vorba de taxe impuse si mai putini vigilenti la contracte date de stat anumitor firme.

In fond, ideea construirii acestui pod a aparut in 1925. Acest pod nedorit de actualul presedinte al Romaniei pe cand era ministrul Transporturilor dar redorit in anumite contexte internationale reprezinta o lucrare sub guvernarea majoritatii politicienilor traseisti sau nu. Exponatul acestor politicieni tine sa taie o panglica. Intr-o tara normala premierul nu ar merge la asemenea inaugurari pana nu ar fi finalizate 100%. In fond, cui ii pasa daca merge premierul la inaugurari sau nu?

No comments so far.

LEAVE YOUR COMMENT