Ţară, ţară se caută ministru


Exista ministere si ministere. Ideea care se incapataneaza sa ramana in capetele noastre este ca la Educatie trebuie sa fie un om inteligent. Sau macar sa stie sa vorbeasca si sa scrie corect. Cu alte cuvinte, pe fondul venirii USL, daca un ministru nu are probleme legate de gramatica este unul foarte bun ales.

Pe site-ul realitatea.net avem cateva  expresii din gandirea unui ministru. Acesta şi-a început discursul de miercuri dimineaţă prin a spune că incidentul de la Dolj în urma căruia un elev a murit după o altercaţie avută cu un coleg în şcoala în care învăţau, incident petrecut marţi după-amiază, „este, în momentul de faţă, în derulare”.

Evident, ministrul a vrut să se refere la faptul că cercetările în acest caz sunt în derulare, el făcând declaraţia la aproape 24 de ore de la care incidentul propriu-zis, soldat cu moartea unui elev, a avut loc.

Ministrul interimar Liviu Pop a ţinut apoi să-i mulţumească din suflet fostului ministru Mang, „pentru deschiderea pe care a dat-o”. „Sper ca şi în continuare, şi împreună cu dumneavoastră, să trecem printr-o perioadă foarte grea„, a continuat ministrul Pop.

Ministrul a greşit din nou atunci când a vorbit despre termenele depăşite pentru anumite comisii de organizare din minister, spunând că acestea reprezintă un lucru „care încercăm să-l rezolvăm”. „Deci sunt lucruri care se desfăşoară cu o viteză extraordinară, în 11 zile nu avem voie să greşim nimic, şi vorbesc aicea şi cu sâmbătă şi cu duminică”, şi-a încheiat Liviu Pop o altă idee.

Primul dezacord făcut de Pop a avut ca temă clasa pregătitoare. „Clasa pregătitoare, repet, ca şi celelalte ordine, rămân în vigoare”, a spus Liviu Pop. Cel de-al doilea dezacord a fost făcut atunci când ministrul interimar a conchis în legătură cu priorităţile mandatului său la Educaţie: „Priorităţile sînt în trei zile să ne organizăm efectiv de sus până jos, fără nicio greşeală”.

După ce a vorbit şi despre „o prioritate secundară”, ministrul Pop a ţinut să spună audienţei că este „la bază” profesor de matematică. Fraza cu care ministrul Educaţiei şi-a încheiat sesiunea de răspunsuri la întrebările jurnaliştilor a fost: „Vreau să rezolv problemele care le am, nu să-mi pun probleme şi-apoi să caut soluţii la ele”.

La educatie, primul ministru USL propus nu a rezistat datorita cv-ului cu „probleme”. La domnul Mang lucrurile nu ar trebui sa se opreasca la demisie/demitere ci si la retragerea titlurilor universitare. Sa revina la titlul univ.pe care il avea la data aparitiei plagiatului. Desigur, dl interimar ar trebui si domnia sa sa plece din guvern. Poate ca cei care nu se descurca cu vorbele ar trebui sa lase spatiul public altora.

Imposibil ca Victor Ponta sa nu constientizeze ca atata timp cat conduce o echipa cu multe probleme ca cea de azi, popularitatea sa va avea de suferit.Risc asumat! Se para ca printre problemele principale ale PSD-ului in aceste zile este desfiintarea pragului electoral asupra caruia ma voi referi pe larg intr-unul din posturile urmatoare.

Poate daca grupurile de interese din spatele celor propusi ar renunta sau ar fi fortati sa renunte am avea si noi un ministru al educatiei. Imposibil, neutru!